HITTA PERSONAL, PRAKTIKANTER
ELLER SOMMARJOBBARE.

En resa med X-trafik

Sköter du dig som deltagare på Rapatac Preps finns goda möjligheter till jobb, även efter avslutat deltagarskap. Det är precis vad som hänt för Sara, Nick och Christoffer, som åter blev kontaktade av oss när Landstinget och X-trafik behövde hjälp att nå ut till ungdomar.

Tidigt i oktober fick vi på Rapatac Preps besök av Peter Kollin från Landstinget. Han hade en vision om att X-trafik skulle nå ut till ungdomar, genom ungdomar, och ge några få lyckliga möjligheten till fyra sidor kreativ frihet i X-trafiks egen tidning “Resa”, som ges ut i 145.00 ex i hela Gävleborgs län. Rapatac lyssnade och satte sedan ihop ett superteam i form av två illustratörer och en skribent. Sara Israelsson, Nick Malmberg och Christoffer Nyström. Eftersom de tre är tidigare deltagare hos Preps kände vi till deras kompetens, och anställningen var ett faktum. Tiden gick, årstiderna vandrade, och i slutet av november hade fyra sidor sett dagens ljus. Ett stort reportage om självständighet, där en utvald förälder basunerade ut sina åsikter om curlingföräldrar och vikten av att låta sina barn ta bussen istället för att skjutsa överallt. Men det var inte allt, Peter tänkte större. Han bad gruppen ta fram en kampanj som skulle intressera ungdomar. Hjärnkontoren började jobba, och som från ovan kom idén om att anordna en tävling. Tanken är simpel; stig på någon av X-trafiks färdmedel, ta en bild med din mobiltelefon, posta bilden på Instagram och hashtagga med #xtrafiktresa. Följer man dessa enkla steg har du en chans att vinna fina priser. Men vad? Första pris måste vara någonting ordentligt, någonting alla vill ha. Blygsamt frågade gruppen om första pris skulle kunna vara en iPhone 6. “Jag ger er tre stycken att lotta ut!” svarade Peter. Lyckan var total. Affischer som ska marknadsföra tävlingen började designas, och X-trafik blev mer än nöjd!

 

 

Share:

En reklamplats i tidningen Resa som delas ut i 145 000 exemplar i Gävleborgs län.
En reklamplats i tidningen Resa som delas ut i 145 000 exemplar i Gävleborgs län.
Reklamen kommer även synas på hållplatser runtom i länet. (Bilden är ett montage)
Reklamen kommer även synas på hållplatser runtom i länet. (Bilden är ett montage)

Projektdeltagare

  • Sara Israelsson
  • Nick Malmberg
  • Christoffer Nyström